onsdag den 7. marts 2012

Tatoveringer

Da jeg var 18 år gammel, var jeg sammen med min kæreste, svoger og svigermor på en tattoo messe i København. Vi tog kun med fordi min svoger gerne ville have en tattoo, og ville se sig omkring efter en dygtig tatovør.. Men det endte med at svigermor og jeg fik os hver vores tatovering.. Jeg fik lavet den nede omkring navlen, det er mit stjernetegn - skorpion - eller det vil sige, det var mit stjernetegn, for efter at have taget på, fået strækmærker under graviditeten, så minder det mest af alt om M'et fra en hvis burgerkæde.. Denne forbliver på kroppen og skal ikke foreviges med et billede herinde... haha

I sommeren 2008 var jeg i Bulgarien med min veninde, hendes søn og Mikkel, vi endte med at få hver vores tatovering - jeg fik lavet Mikkels stjernetegn, den tatovering var SÅ lille at man dårligt kunne se den på armen, Men i sommeren 2010, lige efter jeg havde fået min første diagnose (bipolar, hvilket så er lavet om siden) fik jeg lavet to sommerfugle, en "åben" og en "lukket, den sidder på mit venstre håndled hvor Mikkels stjernetegn også er. Efterfølgende har jeg får lagt skygger på.



For 3 uger siden fik jeg lavet min 3. tatovering, eller dvs. det er jo reelt 9 mere. Jeg har fået lavet 9 fugle, en for min søn, min kæreste, min mor, min far, min lillebror, min mormor, min morfar, min farmor - og mig selv :-) De flyver fra under håndledet og op til albuen på højre arm..



Jeg fik engang af vide, at hvis man først havde fået én, så ville der hurtigt komme flere til, og det må man sige passer på mig! Jeg har planer om 2 tatoveringer mere, den ene er en engel/fe-lign. pige som skal sidde på højre side - hendes arme skal laves så støvet kommer lidt op i nakken og hendes vinger kommer lidt op af skulderen.. På billedet er der 3 forskellige, det er kun den ene jeg skal have lavet, det skal være en blanding af de tre - kroppen fra den ene, vingerne fra den anden og håret for den tredje.



Den anden er en tatovering på foden, det skal være grenen  fra et blommetræ - det skal det fordi det træ minder mig om min barndom, om tiden i min mormor og morfars have, blommetræet var rigtig mange år gammelt, og stod der midt i deres have. Og når jeg ser tilbage på tiden og på min barndom, mærker jeg en helt bestemt ro i kroppen. Jeg har ikke noget specielt billede af den gren der skal laves, men umiddelbart bliver grenen lidt som på dette billede - men grenen skal være i blomst.





Nu skal jeg så bare lige tage mig sammen til at få dem lavet, for selvom jeg har prøvet det et par gange før, så er jeg faktisk rigtig pivet og lidt af en kylling haha hvilket minder mig om denne video!

4 kommentarer:

  1. Hej hvor er de bare fede dine tegninger, smil. jeg går også og tager mig sammen til at få lavet en, det skal være i svangen på min fod, men jeg er sku lidt bange for, for ondt det lige gør der. ha en dejlig dag.

    SvarSlet
  2. Ja.. tror det er sådan med tatoveringer.. Jeg har gået i mange år og ønsket mig en... Da jeg så endelig fik den, ja.. så kom de andre kort tid efter som jeg også havde ønsket mig i mange år.....

    Lige nu har jeg en som har kørt inde i skallen et års tid.. og ja.. den skal nok snart få liv på min arm.....

    Og har også en ide til en på foden.... Hvornår jeg stopper ved jeg ikke.. Men flere må der til...

    Hyggehygge
    Marianne

    ps.. jeg har holdt mig til den samme tatovør...

    SvarSlet
  3. Hejsa.

    Hvor er det dog nogle flotte tatoveringer du har dig! :) .. Jeg har selv tre, og jeg overvejer allerede hvordan de næste to skal se ud, haha.

    Jeg er især vild med dine sommerfugle, men det skyldes nok mest at jeg selv elsker sommerfugle! :)

    Jeg har fået lavet mine ved forskellige tatovører, og jeg synes godt nok der er forskel på hvordan tingene gribes an :)

    Christina / frkstubba.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Jeg er veldig glad for å dele min erfaring her, jeg heter Brenda og jeg var lykkelig gift. Ikke før mannen min sa at jeg jukset med ham, da ble vi begge små irriterende par, han kunne ikke tro, og han stolte heller ikke på ordene mine, så vi søkte om skilsmisse, senere ble vi separerte og svor å aldri gjøre opp. Jeg prøvde å gå videre, men jeg kunne ikke bli uten ham, så jeg begynte å søke etter mannen min, så ble jeg henvist til Dr.IZOYA. En flott mann jeg kom over, han kastet en kjærlighetsfortroll og fikk mannen min tilbake innen 24 timer. med dette er jeg her for å dele kontakten til Dr. IZOYA, nå ham via drizayaomosolution@gmail.com. Han er faktisk mektig og spesialiserer seg i følgende saker ...
    (1) Elsker trollformer av alle slag. (2) Slutt skilsmisse. (3) Slutt barrenness. (4) Trenger åndelig hjelp.

    SvarSlet