tirsdag den 6. marts 2012

Min favorit

Jeg kan slet ikke holde mig tilbage når det glæder disse Cupcakes, opskriften er herfra - hendes opskrifter er helt igennem fantastiske!

Gulerods cupcakes fra New Orleans (24 stk) - jeg får som regel 34 stk. da jeg kun fylder halvt op i formene :-)
- 350 g. sukker
- 2,75 dl olie
- 4 æg
- 300 g. mel
- 1 stor spsk stødt kanel
- 1 tsk fint salt
- 2 tsk natron
- 350 g. gulerødder, revet fint
- 50 g. valnødder, groft hakket

1. Pisk sukker og olie cremet.
2. Pisk æggene i et af gangen
3. sigt mel og rør det i dejen sammen med kanel, natron og salt.
4. vend gulerødderne og hakkede nødder i.
5. For en muffinbradepande med papirforme og fyld hullerne 1/2 op med dej.
Bages ved 175 grader  i 18-20 min :)

Frosting:
- 200 g. flødeost
- 100 g. blødt smør
- korn af en stang vanille
- 450-500 g. flormelis.

1. pisk smør og flødeost cremet sammen med vanillekorn og pisk flormelis i til konsistensen er som du ønsker :) 

1 kommentar:

  1. Åh, den skal prøves. Jeg har en sød tand og Cupcakes er jeg helt vild med.

    SvarSlet